Let Me Help YOU!!

Monday, July 22, 2013

cerita hati

Assalamualaikum..

=]

post ni hanya sekadar luahan hati aku je ye. =]

lately banyak sgt berita yang menyentuh tepat ke hati kecil aku. perkahwinan poligami, kematian anak kecil di dalam kereta atas sebab kecuaian.

bila terdengar berita mcm ni, jangan di sumpah seranah pelakunya, sebaliknya renung diri kita.
kita sempurna ke?tak pernah ke kita buat slh dan silap?

poligami.
Ya Allah hati yang cekal sahaja boleh menerima keadaan ini. jujur aku katakan setakat kehidupan ku yang masih belom lagi berumah tangga, aku mungkin tak mampu menghadapi ini. tak hari mendatang aku tak pasti.

aku ade kenal seorang hamba Allah yang menjalinkan hubungan cinta dengan suami orang. luluh hati saat pertama kali mendengar luahan hatinye. dari ceritanya, lelaki tu mmg berpernah bercinta dgn dia sebelom berumah tangga lagi. dan tiba2 senyap sepi rupanye berkahwin dgn pilihan keluarga. tak lama kemudian mencari hamba Allah ini semula. dr penceritaanye tu wanita ni berusia dlm lingkungan 30-an dan lelaki tu plak lewat 20-an.

hurmmm~ banyak kali jugak berdebat dengan hamba Allah ni tentang poligami. NOO. aku bukan mengharamkan poligami. tp lihat lah situasi dan keadaan. lelaki itu kerjanye tak tetap. kemampuan ape yg boleh diberi? batin sahaja? zahir? wang ringgit?kalo hidup setakat dengan nafkah batin sahaja aku tak mmg tak setuju. dear, yes, money is not everything but its really something especially for those yang bercita2 nak kawen lebih dari satu. am i right? or im absolutely right??

2nd point is. wanita itu. bertemu jodoh di usia 30-an. aku membayangkan aku di tempat wanita itu. alangkan aku yg baru berusia 26 tahun ni pun dah ase cm sedih giloss xde pasangan lg ape lg mereka yg berusia 30-an. dan apabila bertemu jodoh di usia itu, suami plak buat hal ade perempuan lain. Ya Allah. Tuhan yang Maha Kuasa. aku dapat rase kesakitan itu. sakit yang amat. T.T

hurmmm~~~~

1 comment:

mYsteRi0us said...

rilek brader.. brader rilek..

selamat hari raye!
ampun maaf dipinta..
kueh raye dimane2,
bila pula nak bagi duet raya?

sekian, maseh !