Let Me Help YOU!!

Tuesday, March 16, 2010

bilakah?

hmm dah 2 minggu dia murung. aku sangat risau. salahkah aku menjalankan tanggungjawab ku seperti yang diamanahkan. buntunya. aku hukum dia bukan untuk kepentingan aku sendiri. aku buat macam ni sebab nak dia sedar yang dia dah buat kesilapan. aku tak nak dia terus hanyut dengan dunia dia dan menganggap apa yang dia buat tu adalah perkara yang betul.

bila aku bertanya dia hanya mengangguk dan menggeleng je. suara hilang entah ke mana. dulu, dia periang. tergelak sana tergelak sini dengan perangai loyar buruk dia. sekarang kosong je rasa. sebabnya tak ada dah hilai tawa dia yang ala ala MALIKA yang dalam cerita anak buluh betong tu.

dia banyak termenung dan berdiam diri je. kalau panggil makan pun tak nak. duduk je dalam bilik. susahnya nak suruh faham yang aku buat semua ni sebab aku sayang dia. sekarang ni dah jangkit dengan semua orang. dengan orang lain pun dia macam mana yang dia buat kat aku.

wahai adik ku, ketahuilah akak mu ini amatlah sayangkan kamu. aku tak nak kau terus hanyut di jalan yang salah ini lebuh jauh. sedarlah adikku yang aku buat semua ni untuk kebaikan diri mu. aku nak kau tahu yang kau pun ada tanggungjawab yang perlu kau tunaikan. ibu dan abah amat mengharapkan kejayaan kau. satu je yang aku nak dari kau. fikirlah semula ape yang terjadi ini. dan senyum lah seperti dulu. semua pun rindukan senyuman kau yang tak berapa nak manis tu. maafkan along kalau ini membuatkan kau bertambah sakit di hati.

along sayang kau.

bilalah along boleh tengok kau tersenyum seperti dulu. take care~

2 comments:

nuyuljana said...

apakah sebenarnya

terbuku di kalbu nya..

hmmm...

joyah sepot said...

xtau la jana..
perasaan memberontak agk nye...jiwa remaja la katakan..
hmmm