Let Me Help YOU!!

Wednesday, May 19, 2010

latihan asas PGA, Briged Utara, Ulu Kinta..

lama rasenye tak jenguk blog member2 dan blog sendiri. hehehe. ini kerana aku ke ulu kinta, perak. perghhh gile skema..hehe actually, aku join program kt u aku. al-maklumlah aku kan still unemploy.. hehehe jadi untuk mengisi masa yang terluang ni aku join la program yang mana blh join..=p

tempatnya kat ulu kinta, perak. kat briged utara kem PGA. penah sampai sini? aku pun 1st time. hehehe. program nya latihan asas Pasukan Gerakan Am.

ni gegambarnye. bosan lak kalo aku duk membebel sorang2 disini. hehehe..=p


ni otw ke Ulu Kinta..bus rosak..lepak tepi ap..posing berkali-kali..=)



bersama sebahagian dormmate aku yg gile camera...wahahaha


ni sbnrnya tgh tgk pameran cmne nk pasang khemah..tp posing tetap wajib...hehehe



ni pameran tentang barang2 yang diberikan kpd Pasukan Gerakan Am PDRM..


lunch time..bratur sumeeeeee...pastu senyum..hahaha


group aku mase main compass game.. dpt no 1 beb...wuhuuu..=p


ni nite compass game lak..tu yg 2 dr kiri tu ketua kumpulan la kira...yg tergntung kt leher beliau tu bukn botol air ye adik2..tu la compass nye...hehehe


posing b4 jungle tracking lak..hehehe


semasa jungle tracking..


kepenatan..sampai sudey...mmg aku la yang paling lepak...pancit weh..stamina kureng..hehehe



panasss..ade ke ptut kami di bentangkn kt padang cmni utk tgk pertunjukan...bg la port bwh pokok ke..hehehe merungut je kje...wuuuuu~


latihan merangkak utk inokulasi section..cm harem..sakit sesiku aku..huhuu


berbaris utk latihan inokulasi sebenar..


yeha! latihan inokulasi sudah bermula..yang asap2 tu bukan awan ataupun kabus ye adik2..tu asap bom tangan..huhu


oi2..cpt la merangkak..bercinta lak diorang ni..ingt tepi pantai ke...hehehe

sedikit explaination tentang inokulasi section.
time latihan inokulasi section ni, kami dikehendaki merangkak di bawah kawat seperti yang anda saksikan dlm gambar tu. bukan tu sahaja. semasa merangkak tu, tembakan HK 11 kedengaran dengan sgt kuat! mula2 tu nak tercabut jantung gua beb. tp lama sikit, stil terkujat2 gak bila dgr tembakan n bunyi bom tangan tu..tp muka kena maintain. hahahaha. latihan ni diwajibkan untuk semua polis2 yang join Pasukan Gerakan Am (PGA). latihan ni adalan sebagai persediaan mereka waktu nk bertempur dalam hutan. tu la serba sedikit penerangan pasl inokulasi ni..


ni je aku mampu upload.. yang lain next time k. nak muntah dah aku upload gmbo2 ni. hehehe

1 comment:

Anonymous said...

amacam kursus asa pga best x? gua kui mmg pnt gler, lg mental bila kena kcu dgn PTT. Tp pengalaman mcm ni lu xkan blh dpt kat mana2.