Let Me Help YOU!!

Wednesday, September 2, 2009

Saya tak takut jarum!!!

ye itu lah aku. aku tak takut jarum. hehehe. masuk yang baru ni sudah 4 kali aku menderma darah. Astagfirullah. tak baik riak. Tuhan marah.

hari itu. aku ditemani rumetku ke astaka UMP untuk menderma darah. selepas melalui proses-proses berikut aku sah sebagai penderma darah yang tercomel. hahaha.

-isi borang pass
-cek homoglobin darah + timbang berat pass
-cek tekanan darah pass
-doktor interview berkenaan syarat dan terma derma darah pass
-update buku derma darah pass
-baring atas katil pass
-pegawai perubatan datang cucuk jarum pass
-darah keluar sebanyak 450cc pass
-rehat 10 minit pass
-menjamu selera sebentar (orang dah hidang tak kan nak tolak) pass
-ambil sijil dan beg percuma sebagai tanda penghargaan pass

hahaha. kat bawah ni ada sikit gambar sumber ihsan rumet ku selaku jurugambar tak bertauliah pada hari itu. okay sebenarnya aku yang paksa dia snap gambar aku. terima kasih ye kamu. hehehe.


besarkan jarum tu. hehehe~


itu darah saya. 450cc.


tu darah yg mula-mula kuar. tak tau nape diorang asingkan. huhu~


"ok dik. da blh tanggalkan ni jarumnye. tahan sikit ye" kata beliau kepada saya.


'saya' dan saya. haha. si jurugambar paksaan. haha


"bagus awak ni. da empat kali derma" kata pakcik yang update buku ni kepada saya. hehehe


hadiah percuma~

best woo derma darah. aku rasa puas setiap kali derma darah. pastu aku ada gak dengar mitos yang mengatakan kalau kita derma darah badan cepat naik. aku aku dengan perasaan curiousity yang menebal tanya kat pegawai perubatan yang tengah cucuk jarum kat aku

"cik betul ke kalau kita derma darah badan cepat naik?"

dia replay

"kalau tak jaga makan, tak derma darah pun badan naik gak"

hahaha. terlepas ketawa aku yang memang tak boleh nak cover.

so itu hanyalah mitos ye kawan-kawan. hehehe.

12 comments:

miss yee said...

malunyee ngn statement akhir kamu...huhuhu..(nk diam2 tnde malu)

abang besi said...

berani cik akak ni,,abg besi tk pnh derma drh.derma besi pnh la.uhuks.

sihasu87 said...

miss yee:
hahaha..nape kamu malu ye...
xperlu malu wahai rumet ku..
wt xtau je...
hahaha..

abang besi:
hahaha...
ok la tu..at least derma gak...
hehehe...
try r skali encek besi...
baru btol2 rock..
hehehe

sihasu87 said...

miss yee:
hahaha..nape kamu malu ye...
xperlu malu wahai rumet ku..
wt xtau je...
hahaha..

abang besi:
hahaha...
ok la tu..at least derma gak...
hehehe...
try r skali encek besi...
baru btol2 rock..
hehehe

saya said...

ehemm saya pom rasa bangga.. perasaan saya ketika teman awak g derma darah hati tu sungguh laen.. saya rasa macam saya pulak yang derma darah.. saya bangga la malam itu..

lenkali ajak saya lagi ye.. weeeee

eilah said...

ak surrender bab2 jarum ni..

aduih

erkk

aiyaa

kompen,ak surrender

sihasu87 said...

saya:
bereh boh..
sy pun bangga sbb awk sudi teman sy..
pastu tlg snap gmbar lpas kena paksa..
hehehe..

eilah:
hehehe..
its ok geng...
mne tau nnt2 terbuka pntu hati nk merndrma..
hehehe...

mYsteRi0us said...

nape bile ko derma drh ko dpt beg?

nape bile ak derma, tk dpt beg??

haih.. ini tidak adil!!

arghhh....


neway,
selamat bepuase..

sihasu87 said...

adeh..
aku xpsti la..
mgkin rezi bulan pose kot...
hehehe...
sabar weh...
betol kn niat...
hehehe...
slamat berpose gak..

nuyuljana said...

aku tak takut jarum.

tapi jarum yang takut aku.

sebab tu aku tak pernah derma darah.

malas nak takut-takutkan jarum.

:D

░♥si lampu neon♥░ said...

aku takut gile. oh plzzz saya tak cukup darah nak derma2 ni!!! cari org lain yer misi...

sihasu87 said...

nuyul:
alasan yang paling munasabah yang penah aku dengar...huhuhu...
bagus ko...menghormati hati dan perasaan makhluk lain..wlaupun mereka tidk bernyawa...
wahahaha...

si lampu neon:
hahaha...
xpe dik jangan cuak tak tentu pasal...
adik blh menda lain kalo xleh derma darah...
derma organ ke..
mata, lidah, bulu mata pun boleh...
hehehhe...