Let Me Help YOU!!

Saturday, January 22, 2011

cuba untuk mencuba

aku rase sudah mase nye untuk aku berubah. yeah. the time is now. byk sangat dah mende yang xptut aku buat tapi aku buat. bayk sangat. berubah ke arah kebaikan adalah gaya hidup yang sihat kan. kawan aku ckp disiplin tu penting. sgt penting. set ur mind. ape yang aku nak. ye aku dah set. korang dah set. pastu kena tau ape yang kita nak buat untuk menjayakan misi dan matlamat kita tu. aku ade byk mnde yang nak kena ubah. xpe. aku tau aku boleh buat.

even ade hadis pasl perubahan tu. 'Allah tak akan merubah hidup sesebuah kaum tu kalau kaum tu sendiri xberubah'. btol kn. kalo aku nak berubah, aku la yang kena mula kan. aku kena usaha. kena. wajib.

-kawal nafsu makan.
-makan sekadar alas perut
-kunyah 44 kali
-makan perlahan2
-amik protion yang sikit
-kalau boleh guna pinggan yang kecik je
okay. tu pasl makan. sekarang nak cerita pasl hati dan perasaan.

-cuba untuk hidup sendiri.
-jangan kontek2 beliau lg. sbb dia pun xde kontek aku
-buat ape2 untuk kebaikan diri sendiri dan keluarga.
-berdoa kepada Allah

mudah2an ape yang aku buat ni sentiasa mendapat keredhaan Allah. tapi aku maih bersyukur dengan ape yang aku ade ni. Terima kasih Allah.

2 comments:

= fr0mSz = said...

bagus...teruskan usaha....istiqamah jgn lp....cnfirm lps ni ko kurus blek cam time ko skolah dolu2....hik3...

nil said...

berusaha!

contact org lama ke ni. x pe la, ad y lg baik tu.