Let Me Help YOU!!

Tuesday, August 18, 2009

.:untitle #06:.

sabtu lalu..
aku dan temanku pergi berlibur ke bandar kuantan..
saje nk bawak hati yang lara ni..
huhu..
poyo je..

pergi nek kete tumpang klasmate aku..
turun kat ECM jenjalan jap dlm ECM pastu terus gerak g mega..
naik ape?
jaln kaki..
untuk membuktikan kami masih mempunyai daya ketahanan kaki yang kuat..

sampai mega kami g makan dulu..
memang kami mempunyai kesukaan yang sama..
iaitu makan..
memang kenyataan xde sape boleh pertikaikan kesahihan kenyataan ini..

lepas makn mula mencari arah tujuan..
nk beli beg..
harga bwh rm50..(boleh nego)
rupa paras beg cantik, menarik kau memang da boommm..
saiz blh muat laptop buruk ku..

mula2 masuk al-ikhsan..
tgk beg adidas, nike n umbro..
xde yang berkenan..
pastu gi converse plak..
harga ok..
tp..
rupa paras kurang menarik..
aku tak berkenan..

jalan lagi..
g butik adidas lak..
kami di layan macam sampah..
eh tak2..
kami tak dilayan sebenarnya..
hehehe..
mungkin karakter kami macam org xde duit kot..
kami pun keluar semula..
masuk butik nike lak..
ada org layan..
tp cm nak tak nak..
sbb tak senyum, tnya cm nak xnak je jwb..
aku kecik ati..
ada yg aku berkenan tapi sbb aku sakit ati aku xnak beli kt kedai tu..
biar xde org datang kedai tu lagi bagus...
muka sekor2 kerek gila..
eh sedar la sikit korang tu pelayan pelanggan..
so kalo tak melayan pelanggan, pastu hujung bulan dapat gaji, tu kira GAJI BUTA tau..
sengal!!

aku pun g la masuk kedai beg yang bese2 je..
tgk pnya tgk, terjumpa la dengan yang berkenan di hati..
harga menepati syarat, rupa paras pun sederhana, saiz pun ok..
itu pilihan teman ku..
huhuu...
Alhamdulillah jimat duit aku...
blh shopping menda lain lak..

lepas tu gi karok plak...
bese la tu kan...
seronok?
aku bese je tapi teman ku yang seorang tu seronok giler..
nape?
sebab pusat karoke jamban berjaya mega mall sudah menginstall lagu-lagu indie band kegemaran beliau..
lagu kotak hati, kotak kasut, kotak buruk dan yang sekotak dengan nya..

habis melalak beberapa bijik lagu gi solat plak..
solat itu tiang agama beb..
pastu g makan lagi..
nmpk sahih kn?
kami memang suka makan..
hahaha..

lepas beli barang2 laen kami pun nk balik la..
ingat nak naik cab g benteng..
then naik bus blik u..
teman ku pun pergilah wat2 tnya harga tambang kalo sampai benteng...
rm8..
mahal!!
sebb benteng tu dekat je..
aku pun dengan sore yang agak slow berkata "mahalnya pak cik"
pakcik tu pun jawab "kalo mahal jalan kaki la"
aku tergamam..
nada pak cik itu sangat kasar..
sentap hati aku yang memang sedia retak ni..
pastu ada lak pak cik lain menambah "aah kalo mahal jalan kaki la, kan dekat je"
mereka bergelak ketawa..
aku dan teman ku dimalukan..
arghh!!!

aku pun patah balik..
memang dekat..
tp dengan barang yang agk berat jd malas lah nk jalan kaki..
aku rasa tercabr..
memang siut la pak cik tu...
kurang budi bahasa nya..
tak semena-mena air mata yang ku tahan selama ni tertumpah jua..
memang tak leh nak tahan dah ni..
siyes aku nangis..
aku cm xcaye je...
sebab menda kecik je aku boleh nangis..
arghhh!!
teman ku da kaget..
tapi aku terus je berjalan..
maafkan ku..
bukan niat ku nak spoilkan mood beliau dengan mencipta keadaan suram itu..
tapi aku tak berjaya nak kawal emosi ku..
betol la kata seorang teman ku yang lain tu..
aku ni emosi tinggi..
ye memang salah ku..

jam 5.45 kami sampai di UMP..
neway aku nak ucapkan terima kasih kat pak cik taxi yang sindir dan malukan kitorg tadi..
disebabkan mereka lah aku dan teman ku berjaya menjimatkan duit sebanyak rm8..
dan sekali lagi menguji ketahanan kaki kami..
terima kasih pak cik..
tp pak cik tak boleh tau wat cmtu lagi..
sebab nya next time kalo saya kena cmtu lagi saya akn beri hadiah saguhati dengan kata2 manis sy...
tempoh pak cik memang bernasib baik..
sebb saya sedang dalam tekanan..
hehehe...

awok weh..time kasih teman sy aritu..pahtu maaf la tetiba bad mood..huhu



2 comments:

saya said...

awok weyh..sian ke awk.. hikhikhik.. xpe dugaan idop awk weyh.. naseb bek teman awk 2 tabah ati nye deh.. xnanges2.. klu 2 2 nanges hish xtaw la gano.. huahaha

sihasu87 said...

hahaha...tu r...kalo 2 2 nanges banjir la bndar kuantan...hehehe